علائم سرطان گونه و راه های درمان آن

به چه بیماری مبتلا هستید؟!
با انتخاب بیماری مورد نظر شمارا بهتر راهنمایی خواهیم کرد

نحوه ارائه خدمات در کلینیک به چه صورت است؟

رزرو نوبت

رزرو نوبت به دو صورت حضوری و آنلاین انجام میشود

پیگیری رزرو

این مرحله توسط منشی بصورت تلفنی و پیامک پیگیری میشود

ویزیت بیمار

ویزیت بیمار توسط دکتر فرشید اربابی آغاز و بیمار از شرح درمان مطلع میشود

شروع درمان

باتوجه به نوع بیماری شروع درمان توسط پزشک کنترل میشود.

ساعت کاری : 09:00 الی 17:00
منتظرتان هستیم در :
خ مطهري، خ ميرعماد، نبش كوچه دوم، ساختمان پزشكان مهداد، طبقه دوم
بیمار گرامی پس از ثبت موفق نوبت، همکاران ما بلافاصله جهت تعیین روز و ساعت با شما تماس خواهد گرفت

سوالات متداول

بله، در بسیاری از موارد پیشگیری از سرطان گونه از طریق تغییر سبک زندگی و اقدامات بهداشتی میسر است که شامل سیگار نکشیدن، مصرف مشروبات الکلی محدود، تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم و… می باشد.

بله، برخی از انواع سرطان قابلیت وراثت دارند و به نسل‌های آینده منتقل می‌شوند. اما فقط حدود 5-10 درصد سرطان‌ها به عنوان سرطان وراثتی شناخته می‌شوند.

سرطان پوست روی گونه می تواند نوعی سرطان پوست باشد و به سرطان حفره دهان مرتبط نیست. سلول های پوستی در هر نقطه از بدن می توانند شروع به رشد کنند. تغییر حالت پوست، ضخیم شدن پوست و یا وجود توده در این قسمت می توانند از نشانه های شروع سرطان باشند.

تشخیص سرطان گونه از مهم‌ترین مراحل در مبارزه با این بیماری پیچیده و مخرب است. سرطان گونه بخشی از سرطان دهان است که باعث رشد غیرطبیعی سلول ها در بافت گونه می گردد و همین امر سلامتی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی، حفره دهان شامل لب ها، پوشش داخلی لب ها و گونه ها (مخاط باکال)، دندان ها، لثه ها، دو سوم جلوی زبان، کف دهان در زیر زبان و سقف استخوانی دهان است. اگر سلول های سرطانی در گونه رشد کنند باعث می شوند توده ای در این بخش از دهان به وجود بیاید و سپس بیمار باید درمانرا آغاز کند. در این مطلب، بر روی اهمیت تشخیص سرطان گونه تمرکز می‌کنیم و به بررسی روش‌های پیشرفته این تشخیص می‌پردازیم.

علائم سرطان گونه

علائم سرطان گونه می تواند مشابه به علائمی باشد که در بخش های دیگر حفره دهان به وجود می آید که این علائم به شرح زیر هستند:

• پدیدار شدن زخمی بر روی لب و یا دهان که خوب نمی شود
  • دردهای مزمن و پایدار در ناحیه دهان
  • پدیدار شدن توده در گونه
  • ضخیم شدن پوست لب
  • به وجود آمدن لکه سفید یا قرمز روی لثه، زبان، لوزه یا مخاط دهان
  • گلودرد های مزمن و پایدار
  • مشکل در جویدن یا بلعیدن
  • مشکل در حرکت فک یا زبان
  • بی حسی زبان، لب یا سایر قسمت های دهان
  • تورم یا درد در فک
  • لق شدن دندان یا درد اطراف دندان
  • تغییر صدا
  • درد در گوش

البته باید بدانید تمامی این علائم در یک بیمار مشخص نمی گردد و وجود دو یا سه علامت کافی است که بیمار تصمیم بگیرد برای درمان به پزشک مراجعه کند.

سرطان گونه

اهمیت تشخیص سرطان گونه

تشخیص سرطان گونه از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای بهبود نتایج درمان و افزایش شانس برگشت به سلامتی بیماران، لازم است که به‌صورت زودهنگام انجام شود. با تشخیص زودهنگام، می‌توان سرطان گونه را در مراحل اولیه که هنوز به بافت‌ها و اعضا اطرافش منتشر نشده است، کشف کرد و با درمان‌های مناسب، از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد. از این رو، هرچه تشخیص سرطان گونه زودتر انجام شود، شانس موفقیت در درمان بیشتر می‌شود.

روش تشخیص سرطان گونه

برای تشخیص این سرطان روش های متعددی به کار برده می شود. آزمایش خون، سی تی اسکن و ام آر آی از روش هایی هستند که به تشخیص این سرطان کمک می کنند. بیوپسی بهترین روشی است که قطعیت سرطان را نشان می دهد. برای اینکار نمونه ای از بافت های ناهنجار از گونه برداشته می شود و سپس برای پاتولوژیست ارسال می گردد. پس از آن پاتولوژیست نمونه را تحلیل می کند و در مورد وجود و یا عدم وجود سلول های سرطانی تصمیم گیری می نماید.

روش‌های پیشرفته در تشخیص سرطان گونه

اکنون با پیشرفت تکنولوژی در حوزه پزشکی، روش‌های پیشرفته‌تری برای تشخیص سرطان گونه توسعه یافته است که دقت و صحت تشخیص را بهبود بخشیده‌اند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. استفاده از آزمون‌های بیومارکر

آزمون‌های بیومارکر نشانگرهایی هستند که تغییرات خاصی در بدن در صورت بیماری ایجاد می‌کنند. این آزمون‌ها به عنوان ابزارهایی کارآمد در تشخیص سرطان گونه به‌کار می‌روند. برخی از بیومارکرها به صورت خاص برای نوع خاصی از سرطان‌ها تعیین شده‌اند و به دقت تشخیصی بالا دست یافته‌اند.

۲. تصویربرداری پیشرفته

استفاده از تصویربرداری پیشرفته مانند توموگرافی کامپیوتری (CT)، تصویربرداری از رزونانس مغناطیسی (MRI) و تصویربرداری پزشکی هسته‌ای (PET)، تشخیص دقیق‌تر و مشخص‌تر سرطان گونه را به ما می‌دهد. این تکنیک‌ها می‌توانند به وضوح بیشتری از بافت‌ها و اعضا تصویربرداری کنند و به پزشکان کمک می‌کنند تا سرطان گونه را از تغییرات بی‌خطر تشخیص دهند.

۳. بیوپسی هدایت شده توسط تصویربرداری

بیوپسی عملی است که در آن نمونه‌ای از بافت بدن گرفته می‌شود و به آزمایشگاه ارسال می‌شود تا بررسی شود. با استفاده از تصویربرداری هدایت شده مانند راهنمایی با اشعه ایکوگرافی، سونوگرافی، CT یا MRI، بیماران می‌توانند بهترین نتیجه برای تشخیص سرطان گونه را به‌دست آورند و از تاثیر کمتری بر روی بافت‌های سالم داشته باشند.

درمان سرطان گونه

پروتکل های درمانی با توجه به نوع تومور، محل قرار گیری و میزان پیشرفت تومور مشخص می گردند. در درمان سرطان گونه می توان از روش جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و یا ترکیبی از این درمان ها استفاده کرد. با این روش رشد سلول های سرطانی متوقف می شود و بیمار می تواند سلامتی خود را بدست بیاورد.

تشخیص سرطان گونه با دکتر فرشید اربابی

دکتر فرشید اربابی یکی از پزشکان حاذق و متخصص در زمینه سرطان شناسی است. ایشان با توجه به علم روز دنیا و متدهای نوین بیماری سرطان را تشخیص می دهد و سپس پروتکل های درمانی را به صورت هدفمند در اختیار بیماران قرار می دهد. بیماران زیادی توانسته اند با استفاده از پروتکل های درمانی دکتر اربابی درمان شوند و به زندگی عادی خود بازگردند.

درمان سرطان گونه با دکتر فرشید اربابی

اگر می خواهید با دکتر اربابی در تماس باشید، می توانید از طریق شماره های تماسی که در سایت موجود است اقدام کنید.

سوالات پرتکرار در مورد سرطان گونه

در این قسمت تلاش می کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد این سرطان پاسخ دهیم.

سرطان پوست روی گونه

سرطان استخوان گونه

سرطان استخوان گونه نیز سرطان استخوانی است که استخوان گونه را درگیر کرده است. علائم سرطان استخوان می تواند درد و تورم در اطراف استخوان، تعرق شبانه، تب، خستگی و ضعیف و شکننده شدن استخوان‌ ها باشد.

تشخیص سرطان گونه از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای بهبود نتایج درمان و افزایش شانس برگشت به سلامتی بیماران، لازم است که از روش‌های تشخیصی پیشرفته استفاده شود. استفاده از آزمون‌های بیومارکر، تصویربرداری پیشرفته و بیوپسی هدایت شده توسط تصویربرداری، به پزشکان کمک می‌کند تا سرطان گونه را با دقت بیشتری تشخیص دهند و برنامه‌های درمانی متناسب با هر بیمار را تعیین کنند. با بهره‌گیری از این روش‌ها، امیدواریم که تشخیص سرطان گونه را در جهت بهبود وضعیت بیماران به مراحل جدیدی رسانده و باعث افزایش بهبود‌پذیری این بیماری خطرناک شویم.