سرطان پستان و مشاوره روانشناختی

سرطان پستان و مشاوره روانشناختی

می دانیم که برای درمان سرطان پستان و درمان سرطان سینه باید بتوان به خوبی آن را تشخیص داد. برای تشخیص سرطان سینه لازم است تا به خوبی از سیستم کارکرد سینه و

تاریخ انتشار : 2023/04/16
بازدیدها : 1485

می دانیم که برای درمان سرطان پستان و درمان سرطان سینه باید بتوان به خوبی آن را تشخیص داد. برای تشخیص سرطان سینه لازم است تا به خوبی از سیستم کارکرد سینه و پستان آگاهی داشته باشید. سرطان پستان نوعی سرطان است که از سینه شروع می شود. می تواند در یک یا هر دو سینه شروع شود. سرطان زمانی شروع می شود که سلول ها شروع به رشد خارج از کنترل می کنند. سرطان پستان تقریباً به طور کامل در زنان رخ می دهد، اما مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند. درک این نکته مهم است که بیشتر توده های سینه خوش خیم هستند و سرطانی (بدخیم) نیستند. تومورهای غیر سرطانی سینه، رشد غیرطبیعی هستند، اما در خارج از سینه منتشر نمی شوند. آنها تهدیدی برای زندگی نیستند، اما برخی از انواع توده های خوش خیم پستان می توانند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش دهند. در این مقاله می خواهیم در مورد سرطان پستان و مشاوره روانشناختی به بیان مطالبی بپردازیم.

تشخیص سرطان پستان چه تاثیری بر سلامت روانی دارد؟

در بحث سرطان پستان و مشاوره روانشناختی اجازه دهید ابتدا ببینیم تشخیص سرطان پستان چه تاثیری بر سلامت روانی دارد؟ همانطور که قبلا بیان کردیم برای درمان سرطان پستان و درمان سرطان سینه باید بتوان به خوبی آن را تشخیص داد. تشخیص سرطان سینه از کارهای اولیه درمان آن است. اما تاثیرات روانی در بیماران بیش از هر چیزی می تواند موثر باشد. تشخیص سرطان سینه می تواند یکی از ناراحت کننده ترین اتفاقاتی باشد که زنان تا به حال تجربه کرده اند. زنان ممکن است ندانند برای کمک به کجا مراجعه کنند. پریشانی معمولاً حتی پس از پایان شوک اولیه تشخیص ادامه می یابد. هنگامی که زنان روند درمانی طولانی مدتی را آغاز میکنند، ممکن است با مشکلات جدیدی مواجه شوند. برای مثال، ممکن است روابط شخصی خود را دچار آشفتگی کنند. آنها ممکن است در مورد علائم، درمان و مرگ و میر خود بسیار نگران باشند. آنها ممکن است با تبعیض از سوی کارفرمایان یا شرکت های بیمه مواجه شوند. این عوامل می توانند به استرس مزمن، اضطراب و افسردگی کمک کنند.

تشخیص سرطان پستان چه تاثیری بر سلامت روانی دارد؟

چرا کمک روانشناسی مهم است؟

در ادامه بحث سرطان پستان و مشاوره روانشناختی می خواهید ببینیم چرا کمک روانشناسی مهم است؟ احساس غرق شدن یک پاسخ کاملا طبیعی به تشخیص سرطان سینه است. گفتیم که برای درمان سرطان پستان و درمان سرطان سینه باید بتوان به خوبی آن را تشخیص داد و تشخیص سرطان سینه نیز می تواند از لحاظ روانشناختی، بیمار را تحت تاثیر خود قرار دهد. اما احساسات منفی می تواند باعث شود زنان از انجام کارهایی که برای آنها خوب است دست بکشند و شروع به انجام کارهایی کنند که برای هر کسی بد است اما به ویژه برای کسانی که یک بیماری جدی دارند نگران کننده است. زنان مبتلا به سرطان پستان ممکن است شروع به بد خوردن کنند، به عنوان مثال، وعده های غذایی کمتری بخورند و غذاهایی با ارزش غذایی پایین تر انتخاب کنند. آنها ممکن است ورزش خود را کاهش دهند. در عین حال، این زنان ممکن است برای تسکین خود از الکل، سیگار، کافئین یا سایر مواد مخدر استفاده کنند.

تشخیص سرطان پستان نیز می تواند منجر به مشکلات شدیدتری شود. به عنوان مثال، برای برخی از زنان، اخبار منجر به افسردگی می شود، که می تواند سازگاری، استفاده حداکثری از درمان و استفاده از هر منبع حمایت اجتماعی را برای آنها دشوارتر کند. برخی از زنان از مصیبت ابتلا به سرطان چنان ناامید می شوند که از انجام عمل جراحی خودداری می کنند یا به سادگی از رفتن به قرار ملاقات های پرتو درمانی یا شیمی درمانی خودداری می کنند. 

آیا درمان روانشناختی می تواند کمک کننده باشد؟

در ادامه بحث سرطان پستان و مشاوره روانشناختی می خواهم در مورد اینکه آیا درمان روانشناختی می تواند کمک کننده باشد؟ صحبت کنیم. بیان کردیم که برای درمان سرطان پستان و درمان سرطان سینه باید بتوان به خوبی آن را تشخیص داد و تشخیص سرطان سینه نیز می تواند از لحاظ روانشناختی، بیمار را تحت تاثیر خود قرار دهد. روانشناسان دارای مجوز و سایر متخصصان سلامت روان با تجربه در درمان سرطان پستان می توانند کمک زیادی کنند. هدف اصلی آنها کمک به زنان است که یاد بگیرند چگونه با تغییرات فیزیکی، عاطفی و سبک زندگی مرتبط با سرطان و همچنین با درمان های پزشکی که می توانند دردناک و آسیب زا باشند کنار بیایند. برای برخی از زنان، تمرکز ممکن است بر این باشد که چگونه بیماری خود را برای فرزندان خود توضیح دهند یا چگونه با واکنش شریک زندگی خود کنار بیایند. برای دیگران، ممکن است نحوه کنترل استرس، اضطراب یا افسردگی باشد.

چه نوع درمان روانشناختی مفید است؟

در ادامه بحث سرطان پستان و مشاوره روانشناختی بیایید ببینیم چه نوع درمان روانشناختی مفید است؟ همانطور که قبلا اشاره نمودیم برای درمان سرطان پستان و درمان سرطان سینه باید بتوان به خوبی آن را تشخیص داد و تشخیص سرطان سینه نیز می تواند از لحاظ روانشناختی، بیمار را تحت تاثیر خود قرار دهد. ترکیبی از درمان فردی و گروهی گاهی اوقات بهترین نتیجه را دارد. جلسات انفرادی با یک روانشناس دارای مجوز معمولاً بر درک و اصلاح الگوهای تفکر و رفتار تأکید دارند. درمان روانشناختی گروهی با افراد مبتلا به سرطان پستان به زنان این فرصت را می دهد که حمایت عاطفی و عاطفی دریافت کنند و از تجربیات دیگران بیاموزند. 

مداخلات روان ‌شناختی چه برای افراد یا گروه ‌ها باشد، تلاش می ‌کند تا به زنان کمک کند تا با تشخیص خود سازگار شوند، با درمان کنار بیایند و با تاثیر بیماری بر زندگی‌ شان کنار بیایند. این مداخلات به روانشناسان فرصتی برای کمک به زنان برای درک بهتر سرطان سینه و درمان آن ارائه می دهد. تشخیص سرطان سینه می تواند عملکرد روانی زن را به شدت مختل کند که به نوبه خود می تواند سلامت جسمی او را به خطر بیندازد. اما لازم نیست اینطور باشد. زنانی که از روانشناسان دارای تجربه در درمان سرطان سینه یا درمان سرطان پستان کمک می گیرند، در واقع می توانند از ارتباط ذهن و بدن به نفع خود برای افزایش سلامت روان و جسم استفاده کنند.

در این مقاله در مورد سرطان پستان و مشاوره روانشناختی مطالبی را عنوان نموده و اشاره کردیم که تشخیص سرطان سینه و یا سرطان پستان چه تاثیری بر سلامت بیماران می تواند داشته باشد. در مورد اینکه درمان روانشناختی بیماران در بحث درمان سرطان سینه و درمان سرطان پستان، چه کمکی به آنها می کند صحبت کرده و بیان کردیم که چه نوع درمان روانشناختی می تواند مفید باشد. 

خدمات کلینیک دکتر فرشید اربابی

سرطان گونه سرطان نازوفارنکس  سرطان دهان سرطان ریه
سرطان پستان تومور مغزی سرطان زبان سرطان مری
سرطان سر و گردن متخصص آنکولوژی سرطان پروستات سرطان حنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *