دانشنامه سرطان دهان

سرطان دهان در بزرگسالان جوان: خطرات، علائم و راهبردهای پیشگیری

به دلیل رایج بودن سرطان ریه ها، سینه ها و کبد مردم اطلاعات کافی در این باره دارند. اما درباره سرطان قسمت داخلی دهان اطلاعات کافی ندارند. آشنا شدن با علائم اولیه، علل

عوامل خطر سرطان دهان و روش‌های پیشگیری از آن

معمولاً نمی ‌توان به‌ طور دقیق کشف کرد که چرا یک نفر به سرطان مبتلا شده است و به‌طور کل عامل اصلی سرطان چیست؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از عوامل ممکن

تشخیص و درمان سرطان دهان در مراحل مختلف

از سرطان‌ دهان به عنوان ششمین سرطان شایع جهان یاد می شود. این بیماری به عنوان پیش ‌آگهی سرطان‌ های دهانی و دهانی ‌حلقی  ضعیف می باشد که  مدت بقای 5 ساله آن

سرطان دهان و انواع آن

سلول هایی که رشد غیر قابل کنترل دارند و به بافت های اطراف خود حمله می کنند که موجب آسیب  به آنها می شوند، سرطان گفته می شود. سرطان انواع گوناگونی داشته که

درمان سرطان دهان با روش‌های جدید

سرطان‌ های حفره دهان (دهان) و اوروفارنکس (گلو) معرفی می شوند که در صورتی که تشخیص سرطان دهان در مراحل اولیه صورت گیرد اغلب با جراحی یا رادیوتراپی درمان خواهد شد. این درمان‌

شناخت و پیشگیری از سرطان دهان و لثه

سرطان دهان یکی از شایع‌ترین سرطان‌های اکتسابی در جهان به‌حساب می‌آید که به سبک زندگی افراد بستگی زیادی دارد. سرطان درواقع رشد غیرطبیعی و بیش‌ازحد سلول‌ها است که می‌تواند در هر قسمتی از

سرطان دهان علائم، علتها و درمان ها

چندین نوع سرطان وجود دارد که سرطان دهان جزو سرطان های سر و گردن قرار می گیرد. این نوع سرطان به حالت یک توده یا زخم در دهان خود را نشان می دهد

پیامدهای سرطان دهان برای سلامتی

سرطان دهان نمونه ای از سرطان می باشد که اصطلاحا به نام سرطان کام یا سرطان اورال نیز معرفی می شود که می ‌تواند هر یک از قسمت ‌های تشکیل دهنده دهان را

علل و علائم سرطان دهان چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

سرطان دهان به‌صورت توده یا زخم در دهان ظاهر خواهد شد. سالانه افراد بسیار زیادی در دنیا به سرطان دهان مبتلا می‌شوند. سرطان دهان به‌عنوان یک بیماری شایع شناخته‌شده است و در رتبه