آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان

آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان

سرطان زبان نوعی سرطان است که از سلول های زبان شروع می شود. انواع مختلفی از سرطان می توانند روی زبان تاثیر بگذارند، اما سرطان زبان اغلب در سلول های سنگفرشی نازک و

تاریخ انتشار : 2023/04/11
بازدیدها : 1444

سرطان زبان نوعی سرطان است که از سلول های زبان شروع می شود. انواع مختلفی از سرطان می توانند روی زبان تاثیر بگذارند، اما سرطان زبان اغلب در سلول های سنگفرشی نازک و مسطح که سطح زبان را پوشانده اند شروع می شود. نوع سلول های درگیر در سرطان زبان به تعیین پیش آگهی و درمان کمک می کند. جایی که سرطان زبان شما رخ می دهد نیز بر درمان شما تاثیر می گذارد. سرطان زبان معمولا در دهان، جایی که ممکن است بیشتر دیده شود و احساس شود ممکن است رخ دهد. این نوع سرطان زبان زمانی تشخیص داده می شود که سرطان کوچک باشد و با جراحی راحت تر از بین برود.

همچنین در گلو، در پایه زبان، جایی که سرطان زبان ممکن است با علائم و نشانه ‌های کمی ایجاد شود نیز ممکن است دیده شود. یکی دیگر از جاهایی که دیده می شود، سرطان قاعده زبان است که معمولاً در مراحل پیشرفته، زمانی که تومور بزرگتر است و سرطان به غدد لنفاوی گردن گسترش یافته است، تشخیص داده می شود. تشخیص سرطان زبان همیشه از مهمترین کارهایی است که می تواند در زمان مناسب از پیشرفت آن جلوگیری کند. مطمئنا برای درمان سرطان زبان باید تشخیص سرطان زبان را به موقع انجام داد. در این مقاله قصد داریم در مورد آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان به بیان مطالبی بپردازیم.

پزشکان در تلاش هستند تا در مورد سرطان های دهان و حلق، راه های پیشگیری از آنها، نحوه بهترین درمان و نحوه ارائه بهترین مراقبت به افراد مبتلا به این بیماری ها اطلاعات بیشتری کسب کنند. حوزه ‌های تحقیقاتی زیر ممکن است گزینه ‌های جدیدی را برای بیماران از طریق آزمایش‌ های بالینی شامل شود. همیشه با پزشک خود در مورد بهترین گزینه های تشخیصی و درمانی برای خود صحبت کنید.

علائم سرطان زبان

قبل از اینکه در مورد  باید در مورد آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان صحبت کنیم اجازه دهید علائم سرطان زبان را بیان کنیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم برای درمان سرطان زبان باید تشخیص سرطان زبان را به درستی انجام داد. علائم سرطان زبان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یک لکه قرمز یا سفید روی زبان که از بین نمی رود،
  • گلودردی که از بین نمی رود،
  • یک نقطه درد (زخم) یا توده روی زبان که از بین نمی رود،
  • درد هنگام بلع،
  • بی حسی در دهان که از بین نمی رود،
  • احساس درد یا سوزش روی زبان،
  • مشکلات حرکت زبان یا صحبت کردن،
  • یک توده در گردن،
  • خونریزی غیر قابل توضیح از زبان (که ناشی از گاز گرفتن زبان یا آسیب دیگری نیست)،
  • درد در گوش.

به یاد داشته باشید که این علائم ممکن است به دلیل یک وضعیت پزشکی کمتر جدی باشد. اما بهتر است فقط برای اطمینان، علائم را با پزشک عمومی خود بررسی کنید.

علائم سرطان زبان

تحقیقات اخیر در مورد سرطان زبان

در ادامه بحث آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان بیایید در مورد تحقیقات اخیر در مورد سرطان زبان صحبت کنیم. می دانید که برای درمان سرطان زبان باید تشخیص سرطان زبان را به درستی انجام داد. بنابراین تشخیص سرطان زبان اهمیت زیادی دارد تا بتوانید در مورد درمان آن تحقیق داشته باشید. درمان های دارویی جدید بسیاری در دسترس قرار گرفته ‌اند، زیرا پزشکان درباره بیولوژی سرطان ‌های سر و گردن اطلاعات بیشتری کسب کرده ‌اند.

برخی از این درمان ها، از جمله ایمونوتراپی و درمان هدفمند، از طریق آزمایشات بالینی در دسترس هستند. ایمونوتراپی که درمان بیولوژیکی نیز نامیده می شود، برای تقویت دفاع طبیعی بدن برای مبارزه با سرطان طراحی شده است. درمان های مورد تحقیق شامل مهارکننده های تیروزین کیناز است. درمان ضد رگ زایی، که از رشد رگ های خونی مورد نیاز برای رشد تومور جلوگیری می کند نیز از دیگر تحقیقات انجام شده است. همچنین دیگر تحقیقات شامل رویکردهای تعدیل کننده ایمنی و داروهایی که باعث مرگ سلول های سرطانی می شوند، هستند. این و سایر رویکردهای درمانی در مراحل مختلف تحقیق می باشند.

تحقیقات اخیر در مورد سرطان زبان

در ادامه بحث آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان به یکی دیگر از این تحقیقات اشاره می کنیم. یکی دیگر از تحقیقات درمان سرطان زبان فرسایش حرارتی با فرکانس رادیویی RFA، از گرما برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کند. این یک گزینه درمانی کم تهاجمی است که ممکن است برای درمان تومور موضعی که با جراحی قابل برداشتن نیست، مفید باشد. درمان با شدت کمتر برای سرطان مرتبط با HPV. بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان اوروفارنکس مرتبط با HPV پس از درمان، پیش آگهی عالی دارند. ارائه درمان با شدت کمتر به این بیماران می تواند عوارض جانبی طولانی مدت را بدون تأثیر بر بقا کاهش دهد. با این حال، تحقیقات در این زمینه برای تشخیص سرطان زبان ادامه دارد و درمان با شدت کمتر تنها به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی توصیه می شود.

کارآزمایی ‌های بالینی در حال مطالعه درمان‌ های دارویی هدفمندی هستند که ممکن است عملکرد موادی (مانند فاکتورهای رشد و گیرنده ‌های فاکتور رشد) را که باعث رشد و گسترش سرطان‌ های سر و گردن می‌ شوند، مسدود کنند. برخی از داروهای هدفمند در حال مطالعه هستند که توانایی سلول های سرطانی را برای ادامه رشد مسدود می کنند و به عملکرد بهتر شیمی درمانی کمک می نمایند. بنابراین تشخیص سرطان زبان و در نهایت درمان سرطان زبان در مراحل تحقیقات اولیه خود قرار دارد که در آینده بتواند روزنه های امید بیشتری را برای درمان این نوع سرطان به روی بشریت بگشاید.

درمان سرطان زبان

در بحث آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان به بیان برخی روش های درمان سرطان زبان می پردازیم. درمان های اصلی سرطان زبان عبارتند از: جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی، چه به صورت ترکیبی و چه به تنهایی. درمان به بزرگی سرطان و گسترش آن (مرحله) بستگی دارد. همچنین بستگی به این دارد که کدام قسمت از زبان درگیر شده است. البته باید بدانید که برای درمان سرطان زبان باید تشخیص سرطان زبان را به درستی انجام داد. بعد از تشخیص سرطان زبان می توان نسبت به درمان آن اقدام نمود.

در این مقاله در مورد آخرین پیشرفت ها در تحقیقات و درمان سرطان زبان صحبت کردیم. اشاره نمودیم که سرطان زبان چیست و چه علائمی دارد. در مورد برخی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نیز به بیان نکات و مطالبی پرداختیم. پیشرفت های پزشکی اخیر را در مورد درمان این نوع سرطان بیان کرده و به نکاتی پیرامون آن اشاره نمودیم.

خدمات کلینیک دکتر فرشید اربابی

تشخیص سرطان گونه تشخیص سرطان نازوفارنکس تشخیص سرطان دهان تشخیص سرطان ریه
تشخیص سرطان پستان تشخیص تومور مغزی تشخیص سرطان زبان تشخیص سرطان مری
تشخیص سرطان سر و گردن رادیوتراپی انکولوژی تشخیص سرطان پروستات تشخیص سرطان حنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *