سرطان زبان آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید

سرطان زبان آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید

تشخیص سرطان زبان به چه صورت باید باشد؟ برای درمان سرطان زبان باید ابتدا آن را تشخیص داد. سرطان زبان نوعی سرطان است که از سلول های زبان شروع می شود. انواع مختلفی

تاریخ انتشار : 2023/04/11
بازدیدها : 1863

تشخیص سرطان زبان به چه صورت باید باشد؟ برای درمان سرطان زبان باید ابتدا آن را تشخیص داد. سرطان زبان نوعی سرطان است که از سلول های زبان شروع می شود. انواع مختلفی از سرطان می توانند روی زبان تاثیر بگذارند، اما سرطان زبان اغلب در سلول های سنگفرشی نازک و مسطح که سطح زبان را پوشانده اند شروع می شود. نوع سلول های درگیر در سرطان زبان به تعیین پیش آگهی و درمان کمک می کند. زمانی که سرطان زبان اتفاق می افتد، بر درمان شما تاثیر می گذارد. این سرطان در دهان، جایی که ممکن است بیشتر دیده شود و احساس شود (سرطان زبان دهان) رخ دهد. این نوع سرطان زبان زمانی تشخیص داده می شود که سرطان کوچک باشد و با جراحی راحت تر از بین برود. همچنین در گلو، در پایه زبان، جایی که سرطان زبان ممکن است با علائم و نشانه‌های کمی ایجاد شود (سرطان زبان هیپوفارنکس) نیز رخ می دهد. سرطان قاعده زبان معمولاً در مراحل پیشرفته، زمانی که تومور بزرگتر است و سرطان به غدد لنفاوی گردن گسترش یافته است، تشخیص داده می شود.

همانطور که بیان کردیم برای درمان سرطان زبان باید ابتدا بتوانید آن را تشخیص دهید. اما تشخیص سرطان زبان به چه صورت باید انجام گیرد. سرطان های پایه زبان به طور فزاینده ای با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مرتبط می شوند که تاثیر عمیقی بر پیش آگهی و درمان سرطان دارد. درمان سرطان زبان معمولاً شامل جراحی برای برداشتن سرطان است. در این مقاله در مورد سرطان زبان: آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید صحبت خواهیم کرد.

درمان سرطان دهانی

همانطور که بیان کردیم برای درمان سرطان زبان باید ابتدا بتوانید آن را تشخیص دهید. اما تشخیص سرطان زبان به چه صورت باید انجام گیرد. در بحث سرطان زبان: آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید را توضیح خواهیم داد. برای درمان باید بخش های مختلف زبان را جدا در نظر بگیرید. ابتدا در مورد درمان سرطان دهانی زبان را بررسی می کنیم. دو سوم جلوی زبان مانند سرطان دهان درمان می شود. مرحله اولیه: سرطان اولیه به این معنی است که سرطان شما کوچکتر از 4 سانتی متر است و در داخل زبان وجود دارد. رایج ترین درمان، جراحی برای برداشتن ناحیه آسیب دیده است. همچنین ممکن است پس از جراحی برای جلوگیری از عود سرطان، رادیوتراپی انجام دهید. این رادیوتراپی کمکی نامیده می شود. برخی از افراد مبتلا به سرطان دهان در مراحل اولیه ممکن است ابتدا رادیوتراپی کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها به اندازه کافی برای انجام جراحی آمادگی ندارند.

درمان سرطان دهانی

سرطان محلی پیشرفته و پیشرفته: سرطان پیشرفته محلی به این معنی است که سرطان شما بزرگتر از 4 سانتی متر است. یا در خارج از زبان به بافت یا غدد لنفاوی مجاور رشد کرده است. پیشرفته به این معنی است که به سایر نقاط بدن گسترش یافته است. شما به احتمال زیاد ترکیبی از این درمان ها را خواهید داشت:

  • جراحی برای برداشتن سرطان از زبان و غدد لنفاوی گردن
  • جراحی ترمیمی برای بازسازی زبان
  • رادیوتراپی بعد از جراحی
  • شیمی درمانی
  • شیمی درمانی با رادیوتراپی (شیمی درمانی)
  • داروهای هدفمند و ایمونوتراپی

درمان سرطان قسمت پشتی زبان

بیان کردیم که برای درمان سرطان زبان باید ابتدا بتوانید آن را تشخیص دهید. اما تشخیص سرطان زبان به چه صورت باید انجام گیرد. در ادامه بحث سرطان زبان: آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید را می خواهیم توضیح دهیم. بیایید در ادامه ببینیم درمان سرطان قسمت پشتی زبان به چه صورت است. یک سوم پشتی زبان (پایه زبان) مانند سرطان اوروفارنکس درمان می شود. سرطان اوروفارنکس از قسمتی از گلو درست پشت دهان شروع می شود. سرطان اولیه: سرطان اولیه به این معنی است که سرطان شما کوچکتر از 4 سانتی متر است و در داخل زبان وجود دارد. ممکن است یکی از این موارد را داشته باشید: جراحی برای برداشتن سرطان و برخی از غدد لنفاوی در گردن شما یا رادیوتراپی گلو و گردن.  اگر پزشکان فکر کند که خطر بازگشت سرطان شما زیاد است، ممکن است پس از جراحی به رادیوتراپی یا شیمی درمانی نیاز داشته باشید.

سرطان محلی پیشرفته و پیشرفته: این بدان معناست که سرطان در خارج از زبان رشد کرده و به بافت ‌ها یا غدد لنفاوی مجاور (به‌طور موضعی پیشرفته) گسترش یافته است. یا به سایر نقاط بدن سرایت کرده است (پیشرفته). ممکن است یکی از موارد زیر را داشته باشید: شیمی درمانی و پرتودرمانی (شیمی درمانی) گلو و گردن شما، جراحی برای برداشتن بخشی از گلو (از جمله تمام یا بخشی از زبان) و برخی از غدد لنفاوی گردن و به دنبال آن رادیوتراپی یا شیمی ‌درمانی، رادیوتراپی به تنهایی و داروی هدفمند با رادیوتراپی.

درمان سرطان قسمت پشتی زبان

عمل جراحی

دیدیم که برای درمان سرطان زبان باید ابتدا بتوانید آن را تشخیص دهید. اما تشخیص سرطان زبان به چه صورت باید انجام گیرد. در مورد سرطان زبان: آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید به بحث عمل جراحی خواهیم رسید. عمل جراحی از جمله درمان های مورد نیاز در سرطان زبان می تواند باشد. جراح شما سرطان و یک ناحیه (حاشیه) بافت طبیعی اطراف آن را برمی دارد. این کمک می کند تا مطمئن شوید که آنها تمام سرطان را حذف کرده اند. این عمل برداشتن تومور اولیه نامیده می شود. انواع مختلفی از برداشتن تومور اولیه وجود دارد. بستگی به محل سرطان دارد. ممکن است تنها زمانی نیاز به یک عمل جراحی ساده داشته باشید که سرطان بسیار کوچک باشد. این کار را می توان با استفاده از بی حسی موضعی یا با جراحی لیزر انجام داد. برای سرطان های بزرگتر، ممکن است نیاز به عمل پیچیده تری داشته باشید و مدتی در بیمارستان بمانید.

در این مقاله در مورد سرطان زبان: آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید صحبت کردیم و توضیح دادیم چه نوع درمان هایی برای آن لازم است. در مورد درمان سرطان دهانی و درمان سرطان پشتی زبان مطالبی را بیان کرده و نکاتی را برای انجام درمان های مختلف بیان نمودیم. در پایان نیز در بحث سرطان زبان: آنچه باید در مورد تشخیص و درمان بدانید، عمل جراحی را توضیح دادیم.

خدمات کلینیک دکتر فرشید اربابی

سرطان گونه سرطان نازوفارنکس  سرطان دهان سرطان ریه
سرطان پستان تومور مغزی سرطان زبان سرطان مری
سرطان سر و گردن متخصص آنکولوژی سرطان پروستات سرطان حنجره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *